دندانپزشکی و کرونا

دندانپزشکی و کرونا

رعایت اصول بهداشتی و کنترل عفونت برای جلوگیری از کنترل بیماری و انتقال ویروس و باکتری در تمام درمان های پزشکی از جمله دندانپزشکی بسیار حائز اهمیت است. تمام مجموعه های دندانپزشکی و پزشکی موظف به رعایت پروتکل های رعایت بهداشت و کنترل عفونت حین و قبل از درمان می باشند و این الزامات ارتباطی به دوران اپیدمی های بیماری در بازه های مختلف نیستند و بایستی در تمام زمان ها رعایت گردند.

در دندانپزشکی به دلیل ارتباط مستقیم تجهیزات و وسایل دندانپزشکی با دهان بیمار، تمام وسایل باید به صورت کامل استریل باشند. استریل تجهیزات و ابزار بایستی در چند مرحله و طبق پروتکل های استاندارد انجام گیرد. در مجموعه دندانپزشکی سام با بهره گیری از بهترین اتوکلاو کلاس B که مورد تایید معاونت درمان وزارت بهداشت میباشد، تمام مراحل استریل با دقت و وسواس انجام میگیرد تا ابزار و تجهیزات عاری از هرگونه آلودگی باشند.

همچنین از وسایل یکبار مصرف در بسیار موارد استفاده میشود.

در دوران کرونا تمام پروتکل های مربوط به این بیماری برای شرایط دندانپزشکی رعایت میگردد. این پروتکل ها مازاد بر پروتکل های اساسی و اولیه میباشند.

برای تمام مراجعین میزان اکسیژن خون و دمای بدن در بدو ورود اندازه گیری میشود و در مورد داشتن هر گونه علایم سرما خوردگی از آنها سوال میشود که در صورت مشکوک بودن از پذیرش این افراد معذور میباشیم.

تمام سطوح، دستگیره ها و محیط در طول روز ضدعفونی میشوند.

از تجمع بیماران در اتاق انتظار جلوگیری میشود و فاصله گذاری بین بیماران انجام میگیرد.

ایجاد گردش هوا لازم در محیط کلینیک انجام میشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو
اجرا شده توسط: همیار وردپرس