درد بعد از ایمپلنت
ایمپلنت دندان کاشت دندان

درد بعد از ایمپلنت

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

در طول جراحی ایمپلنت با تزریق بی حسی، شما هیج دردی احساس نخواهید کرد و روال جراحی دندان کاملا بدون درد خواهد بود. اما بعد از کاهش اثر بی حسی درد کم کم ایجاد خواهد شد. میزان درد به روال جراحی، تعداد ایمپلنت و میزان برداشتن استخوان و همچنین شرایط فکی و استخوان فرد بستگی دارد. درد بعد از جراحی کاملا طبیعی است زیرا استخوان و لثه برداشته شده است که با مسکن های تجویز شده توسط دکتر درد کاهش می یابد.

تا چند روز بعد از ایمپلنت درد دندان وجود دارد؟

نمیتوان به صورت دقیق گفت تا چند روز دندان درد بعد از ایمپلنت وجود خواهد داشت. چون این درد به عوامل مختلفی بستگی دارد. معمولا حداکثر تا 7 الی 10 روز این درد ممکن است وجود داشته باشد که رو به کاهش خواهد بود. همچنین ممکن است تورم در ناحیه ایمپلنت ظاهر شود که تا 3-5 روز این تورم از بین میرود.

اگر بعد از دو هفته درد با وجود داروهای تجویز شده همچنان وجود داشته باشد و روند کاهشی نداشته باشد بایستی علل درد بررسی گردد.

عوامل درد بعد از ایمپلنت در کوتاه مدت

عفونت دندان

اگر درد در ناحیه دهان همراه با التهاب و تورم و خونریزی باشد ممکن است ناحیه که فیکسچر گذاشته شده است، عفونی شده باشد که بایستی به پزشک مراجعه کرد.

آسیب رشته های عصبی

درد، خارش و بی حسی ممکن است ناشی از آسیب دیدن رشته های عصبی باشد. حتی اگر ایمپلنت نزدیک این رشته های عصبی باشد نیز ممکن است ایجاد درد شود.

پس زدن ایمپلنت و یا جوش خوردن ضعیف ایمپلنت

جوش نخوردن ایمپلنت با استخوان فک و یا ضعیف بودن این اتصال ممکن است باعث احساس درد در بیمار شود.

تداخل دارویی

درد ناشی از ایمپلنت در طولانی مدت هم میتواند عوامل مختلفی داشته باشد:

عفونت دندان به دلیل عدم رعایت نکات لازم و بهداشتی

  • عفونت میتواند باعث ایحاد درد شود اما سریعا قابل تشخیص و درمان است اما باید به آن بی توجه نبود.
  • فشار بیش از حد معمول بر ایمپلنت
  • فشار بیش از حد معمول باعث آسیب و درد دندان میشود. اما اگر ضربه ای با فشار ناگهانی به دندان وارد شود و یا گاز زدن جسم سخت به صورت مجکم موجب فشار بیش از حد به ایمپلنت و به طبع آن به استخوان فک میشود که موجب درد میشود.
  • جابه جا شدن ایمپلنت، در طول مدتی که ایمپلنت جوش میخورد نباید فشاری زیادی به آن وارد کرد. فشار زیادی به آن ممکن است باعث جا به جا شدن ایمپلنت قبل از جوش خوردن آن با استخوان شود. طی 8 الی 12 هفته بعد از جراجی ایمپلنت بایستی مواردی را رعایت کرد و فشاری بر ایمپلنت وارد نکرد.
  • عدم رعایت بهداشت، ایمپلنت مانند دندان طبیعی دچار پوسیدگی نمیشود اما پوسیدگی دندان های مجاور میتواند اثر منفی بر روی ایمپلنت بگذارد. همچنین تجمع باکتری در اطراف ایمپلنت میتواند باعث التهاب و عفونت لثه شود. لذا نیاز است که بهداشت دندان رعایت شود. استفاه از نح دندان، مسواک و رعایت بهداشت توصیه اکید میشود.

بخواهیم نتیجه گیری کنیم، کاشت و جراحی ایمپلنت بدون درد میباشد و در حین جراحی هیچ دردی احساس نمیشود. در طول 7 الی 10 روز بعد از ایمپلنت درد احساس میشود که با مصرف مسکن و داروهای تجویز شده کاهش می یابد. بعد از دو هفته معمولا دردی نباید احساس شود چنانچه همچنان دردی احساس کردید به پزشک خود مراجعه نمایید تا علت درد مشخص و بررسی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو
اجرا شده توسط: همیار وردپرس