اصلاح طرح لبخند
اصلاح طرح لبخند کلینیک دندانپزشکی کرج

اصلاح طرح لبخند

داشتن لبخند زیبا و متناسب در تعاملات اجتماعی بسیار با اهمیت میباشد و در افزایش اعتماد به نفس نقش به سزایی دارد. اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند یا طراحی خط خنده از شاخه های دندانپزشکی زیبایی میباشد که برای افزایش زیبایی دندان ها در جهت زیباتر شدن لبخند و به طبع آن صورت است. 

لبخند زیبا در زیباتر شدن صورت اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال این درمان دندانپزشکی زیبایی هستند. در طراحی لبخند یا اصلاح طرح لبخند که به لبخند هالیوودی معروف شده است، هماهنگی بین اعضا صورت و خط خنده در اولویت اول است. دندانپزشک زیبایی بایستی به این نکته توجه داشته باشد و هماهنگ با صورت و پوست فرد، لبخند را طراحی نماید. 

اصلاح طرح لبخند ( لبخند هالیوودی ) اصلاح در فرم، شکل، اندازه و رنگ دندان ها و همچنین اصلاح مشکلات لثه میباشد. این تغییرات باید با هماهنگی کامل با صورت و رنگ پوست شخص باشد نه صرف طراحی ثابت برای همه مراجعین.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

طرح لبخند یا خط خنده به مجموع فاکتورهای دخیل در زیبایی لبخند گفته میشود و اصلاح طرح لبخند در جهت پیدا کردن عیوب این مجموعه و اصلاح لبخند و رفع این مشکلات و نقاط ضعف است.

اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند به مجموع درمان های دندانپزشکی زیبایی گفته میشود که برای ایجاد یک لبخند زیباتر انجام میگیرد. این درمان ها شامل اصلاح طرح، فرم، شکل،اندازه، طول، رنگ دندانها و اصلاح بافت و خط لثه میباشد.

برای اصلاح لبخند( لبخند هالیوودی ) با توجه به شرایط دندان ها یک یا ترکیبی از درمان های ارتودنسی، ونییر کامپوزیت، لمینت سرامیکی، روکش سرامیکی، بیلیچینگ، ایمپلنت، اصلاح و لیفت لثه و جرم گیری استفاده میشود.

در اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند ممکن است فرد به دلیل پوسیدگی یا شکستگی دندانها مراجعه و قصد اصلاح این مشکل داشته باشد و یا ممکن است دندان های سالمی داشته باشند اما دندان هایشان فرم و رنگ دلخواه را نداشته باشد.

برای طراحی لبخند یا اصلاح لبخند بایستی ابتدا عوامل زیبایی لبخند را شناخت.

اصلاح طرح لبخند

عوامل زیبایی دندان و زیبایی طرح لبخند

  • فرم و اندازه دندان ها و نسبت ابعاد دندان ها
  • نا هماهنگی لبه دندانها، کوتاه و بلند تر بودن دندان ها نسبت به یکدیگر
  • لبه مجموع دندانها باید روی خط منحنی شکل باشند
  • هماهنگی خط لثه
  • نامرتبی و کج بودن دندان ها
  • وجود فاصله بین دندان ها که از مشکلات شایع در زیبایی دندان ها میباشد.
  • لبه دندانهای قدامی بالا حدود 1-1.5 میلیمتر باید جلوتر از دندانهای فک پایین باشند.
  • خط لب بالا بایستی از محل اتصال لثه به دندانهای فک بالا عبور کند.
طراحی لبخند

انواع روش های درمان در اصلاح طرح لبخند

ارتودنسی

در بهم ریختگی ها و نا مرتبی دندان ها بهترین و اولین روش درمان ارتودنسی دندان ها میباشد. ارتودنسی درمانی دائمی میباشد و البته طول مدت درمان آن نیز ممکن است تا 2 سال زمان ببرد.

لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی از دیگر روش اصلاح لبخند یا طراحی لبخند میباشد. لمینیت سرامیکی لایه های نازک از جنس پرسلن و یا سرامیک است که برای اصلاح رنگ، اندازه، رفع فاصله بین دندانی، بهم ریختگی جزئی استفاده میشود. و در نهایت بسیار طبیعی و درخشندگی زیبایی به لبخند میدهد.

ونییر کامپوزیت

از درمان های دیگر برای اصلاح طرح لبخند یا اصلاح خط خنده میتوان از ونییر کامپوزیت نام برد. ونییر کامپوزیت نیز برای اصلاح رنگ، شکل و اندازه و بستن فواصل بین دندانی و بهم ریختگی جزئی دندان ها استفاده میشود.

بیلیچینگ

در مواردی که فرم و اندازه و شکل دنداها مناسب هستند و فقط نیاز است مقداری سفیدتر شوند از بیلیچینگ استفاده میشود. با بیلیچینگ دندان ها مقدار روشن تر میشوند. تفاوت بیلیچینگ و لمینیت سرامیکی را در اینجام بخوانید.

ایمپلنت دندان

در مواردی که یک دندان از دسته رفته باشد و یا فاصله بین دندان ها به قدری زیاد باشد که فضای یک دندان خالی باشد میتوان از ایمپلنت دندان برای پر کردن این فضا استفاده کرد.

بریج

در این درمان نیز همانند ایمپلنت برای مواردی استفاده میشود که یک دندان از دست رفته و یا فضای بین دندان ها آنقدر زیاد باشد که بتوان یک دندان در آن ناحیه در نظر گرفت.

لیفت لثه

در مواردی ارتفا لثه ها زیاد است و روی دندان های را پوشانده است. با لیفت لثه طول تاجح دندان را اقزایش میدهیم و که این افزایش طول تاج باعث زیبایی بیشتر دندان ها میشود، همچنین در هنگام لبخند میزان کمتری از لثه دیده شود.

اقدامات پیش از انجام طرح لبخند

در هنگام معاینه چنانچه پوسیدگی ها، عفونت یا خونریزی لثه در بیمار مشاهده شد، قبل از شروع اصلاح طرح لبخند بایستی درمان شود.
در کلینیک دندانپزشکی سام در کرج (دکتر رویا تاجیک) با تکیه بر تجربه و مهارت بهترین دندانپزشک کرج خدمات دندانپزشکی زیبایی ، طراحی لبخند ، طرح لبخند و یا به اصطلاح عامیانه لبخند هالیوودی با انتخاب بهترین طرح درمان متناسب با صورت فرد انتخاب میشود و با بالاترین کیفیت این درمان انجام میشود. اصلاح طرح لبخند در این دندانپزشکی کرج بر اساس اصول زیبا شناسی و متناسب و هماهنگ با صورت انجام میگیرد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو
اجرا شده توسط: همیار وردپرس